DU KALDTE MIG DIN EGEN

★★★★☆☆

Bådteatret har under navnet ubåden åbnet sluserne for
en række mindre teaterprojekter, og det er al ære
værd. Her kan man hvis man er hurtig nå at opleve
Teater Boudoirs ganske charmerende
kabaretforestilling DU KALDTE MIG DIN EGEN. På en
times tid præsenteres vi for en række kendte og
mindre kendte viser i 30er-stil, mens et teaterdrama
udspiller sig på det atmosfærefyldte Teater Boudoir.

Morten Thumbo agerer imposant teaterdirektør med
spøjs frisure, men han kan også formidle PHs
pressevise.

Maria Grove Jørgensen spiller den fallerede stjerne,
Vera, der vrages og slår sig på flasken, da det nye
fund, Olivia, gør sit indtog på Teater Boudoir. Bedst
fungerer Maria Grove Jørgensen, når vægten i hendes
spil lægges på det pikante fremfor det vulgære.

Stine Lykke Winther har en vis fysisk lighed med den
unge Liva Weel, og det er næppe tilfældigt, at Olivia
faktisk er Liva Weels fødenavn. Sangligt slår Stine Lykke Winther dog ikke helt til, men har dog en vis ære af sit
foredrag af Axel Andreasens skønne tekst til "Åh hvor
er han dog bedårende".

Og bedårende er Mathias Arvedsen, når han sidder med
tårer i øjnene som den forsmåede elsker. Arvedsen har
også et forrygende dansenummer i egen koreografi til "Glemmer du…", en spændende nyfortolkning af en overrendt klassiker.

En diskret lille trio sørger for den helt rigtige
kabaret-stemning, og forestillingens sceneograf Tina
Lange Pihl Fossing bør også roses for med enkle
midler at have skabt et troværdigt univers. Man
fornemmer også en ægte kærlighed til stoffet i Jacque
Lauritzens instruktion, ikke mindst i det herligt
groteske nummer "Eskimo’r", og det må siges at være
altafgørende i en forestilling som denne.