★★★☆☆☆
Bo Tengberg har i de sidste par år mest været kendt som Trine Pallesens ex-mand og som hr. Mette Frederiksen. WONDERFUL COPENHAGEN er dog en slags comeback for ham som filmmand, og han har ikke blot fotograferet filmen, men også været medforfatter og instruktør på den.
WONDERFUL COPENHAGEN beskæftiger sig med trafficking, men bliver aldrig så flænsende autentisk som den svenske "Lilya Forever". Manuskriptet halter flere steder og både klipningen og lydarbejdet har mangler. Men Bo Tengberg har godt styr på sine skuespillere, og flere af dem er sjældent set bedre.
Trine Pallesen har hovedrollen som Tanja, der fra den cafe i Kødbyen, som hun driver sammen med veninden Helle (Sarah Boberg), bliver bevidst om misbrug af kvinder, som holdes indespærret på et bordel under jorden. Trine Pallesen øser atter af den modenhed, som har gjort hende til en bedre skuespiller og som udløste en Bodil for birollen som urolig datter i demens-filmen "Nøgle hus spejl". Men rollen er måske blevet en anelse for sur og negativ denne gang, og navnligt Tanjas forhold til moderen burde være foldet bedre ud på manuskriptplan. Især fordi moderen spilles så charmerende og livsklogt af Kirsten Peüliche.
Julie Christiansen har den rette sårbarhed som den kidnappede pige Mila, men hun glemmes næsten af manuskriptforfatterne undervejs, mens Jens Andersen gør sit bedste for at illudere som sadistisk alfons.
Casper Sloth får sit spillefilmsgennembrud som den narkoafhængige dørmand, der agerer pigernes fangevogter mod sin vilje, og Natalie Madueño tegner et fint billede af Milas’ hårdt prøvede kollega.
Sarah Boberg rammer præcist som Helle, Tanjas bekymrede veninde, og Peder Holm Johansen er slet ikke ueffen som den nye mand i Helles liv.
Der er således nok at glæde sig over i WONDERFUL COPENHAGEN, selvom helheden forekommer lige lovlig skrøbelig.