★★★★☆☆
Revylandets måske bedste menu får man på den hyggelige Ganløse Kro, hvor den dygtige Dan Adelkvist i 15 år har stået i spidsen for et effektivt personale. Røget laksecarpaccio og rosa stegt kalv med nye kartofler danner den lifligste bund for det gode humør, som kapelmesteren Michael Sunding også bidrager til med sit miniorkester.
Årets Ganløse Revy bærer også en række af de kendetegn, som har givet revyen særstatus blandt landets revyer – en skæv vinkel på tidens fænomener som apps og feedback-spam.
Jan Hertz har givet revyen en passende elegance pakket ind i en fiks musikalsk ramme, der leger både med farvekontraster og prikker.
Randi Winther og Liselotte Krogager er ret skønne som to bondepiger på mandejagt og Carsten Svendsen lægger på festligste vis krop til dem alle. Indslaget hører til de mere folkelige i årets revy ligesom et nummer med muntre oldinge-udgaver af diverse Grand Prix-hits, og begge er forfattet af den kun 17-årige Lukas Birch.
Men aftenens ubetingede stjerne er Carsten Svendsen, der formår kunsten . Svendsen har tidligere spillet revy, men her får han er veritabelt gennembrud, som bør sikre ham fast revyengagement i de kommende år.
Øm ser han ud – både som rocker og prinsesse, og med en imponerende teknisk kunnen, der blandt andet folder sig ud i sketchen om parterapeuten, som kommer på hårdt arbejde med et umage par. Svendsen spiller selv alle tre roller, og formår at skifte mellem karaktererne med sublim præcision. Og så kan Carsten Svendsen både synge og danse med en lethed, der klæder enhver (revy-)forestilling.
GANLØSE REVYEN 2017 bekræfter igen i år sin uundværlighed og selvom man under Dan Adelkvist og co. en pause, så håber man inderligt, at der også bliver revy på Ganløse kro til næste år.