DE EUROPÆISKE MEDIER

★★★★☆☆

Hvordan laver man en forestilling, der giver en flok helt nye skuespillere mulighed for at vise alt hvad de kan. Det
er selvfølgelig umuligt, men når det er sagt, så fremstår Mia
Lipschitz’ DE EUROPÆISKE MEDIER som et rigtig godt bud. For alle kan tydeligevis noget, selvom ingen kan alt, og alle viser personlighed.

Det mest indlysende talent forekommer at være Morten Holst, der da også allerede har gjort sig fordelagtig bemærket på scenen såvel som på film pga. sin usædvanlige intencitet.

Den hemmelighedsfulde Sophie Bredal Zinckernagel ser man gerne igen i en moderne karakterrolle, mens
Marie Knudsen Fogh synes at have sans for det groteske og bizarre.

Jakob Randrup finder ind til en flosset fyrs farlige lidenskab,
mens Jacob Moth-Poulsen fremstår som neurotisk knudemand.

Benjamin Katzmann Hasselflug har sans for at antyde et twistet sind bag et uskyldigt ydre, mens Stina Mølgaard og Sidsel Siem Koch kan give vor tids heltinder henholdsvis fysisk og psykisk nærvær.

Om nogle af de nye elever også er i stand til at håndtere en
klassisk tekst på en stor scene, lader sig ikke vurdere udfra denne forestilling, men så må man jo eventuelt begive sig i teatret igen. Hvis de unge da får chancen. De fortjener den.