★★★★★☆
Japans største nulevende filminstruktør Hirokaru Kore-eda vender tilbage med endnu et betagende billedeværk efter mesterlige film som "Nobody Knows", "Still Walking" og "Min søns familie".
Atter engang er det komplicerede familiemønstre, der optager ham, og atter skildres alle involverede med en sjælden fin forståelse, der baner vejen for en dybere indsigt.
Beskrivelsen af forholdet mellem de fire umage søstre rummer både ømhed og smerte, og det er en lise for sjælen at følge disse piger i deres forsøg på at etablere nye familiebånd i en konstant omskiftelig verden.
Yöko Kannos smukke underlægningsmusik og den overvældende visuelle skønhed bliver næsten for meget af det gode i enkelte scener, men Hirokaru Kore-edas afdæmpede brug af skuespillerne gør, at vi trofast følger pigernes færden hele vejen.
SØSTRE fremstår som en funklende filmperle, der samtidig gøre os klogere på, hvad det vil sige at være søskende. Kore-eda har dog også blik for andre skæbner: Moderen, der forlod sine børn, da hendes mand var hende utro, den dødsmærkede restaurantindehaver og ikke mindst den lille forsømte efternøler, der har et godt øje til den yngste af søstrene.
SØSTRE må betegnes som en af sensommerens mest frydefulde filmoplevelser, der meget vel også kan gøre os til bedre mennesker.