★★☆☆☆☆
Thomas Markmann modtog en fortjent Reumert-pris for stykket “Beton”, der spillede på Aalborg Teater. Så meget desto mere skuffende virker SMÅ FORSTYRRELSER, det fjerde af de 6 stykker, der indgår i Teater Grobs stort anlagte projekt Det 6. Kontinent. Forestillingerne skal ifølge målsætningen om at være dansk i en udansk verden, men denne historie kunne for så vidt ligeså godt udspille sig i København.
Man fornemmer stadig Markmanns sans for at skrive mundrette replikker, men såvel handlingen som formen forekommer banal.
En ung pige tropper op hos den far, som hun ikke har set i en årrække, og fortæller ham, at hun er gravid. Spørgsmålet er nu, om han vil være der for hende. Hans nye kæreste virker noget forundret over, at han end ikke har fortalt hende, at han har en datter, og også deres forhold kommer på en prøve. Vi forbliver besyndeligt nok ligeglade og end ikke sidehistorien om rengøringskonen, der bliver ofret, da familiestrukturen ændres, fænger for alvor.
Victor Marcussen har gennemgået en markant fysisk forvandling, siden han spillede forsumpet korleder i sommers. Nu fremstår han toptrimmet og kan stolt vandrer omkring i underbukser som den selvfede far. Hans kemi med Josephine Park fornægter sig heller ikke denne gang, og instruktøren Per Scheel-Kruger trækker store veksler på den unge piges neurotiske spillestil.
Trine Pallesen har stykkets mest utaknemmelige rolle som faderens velmenende men vrisne kæreste. Hun skal blandt andet slås med nogle umotiverede passager fra Edward Albees “Hvem er bange for Virginia Woolf”?, hvis dramatiske intensitet dette stykke end ikke er i nærheden af. Små forstyrrelser muligvis, men symptomiske for en underligt utilfredsstillende teateraften.