★★★☆☆☆
På Får302 kan man i øjeblikket se en lille forestillingen på godt en halv time med talentfulde Marie-Lydie Nokouda, der i sidste sæson fik sit store gennembrud takket være den rystende vandreforestillingen "På vej".
Dramatikeren Manda Stenström lader i sin tekst AT SULTE SIG ER EGOISME en ung kvinde redegør for titlens synspunkt. Et synspunkt, som man sagtens kan være enig i, men som når først det er fremført ikke nødvendigvis bliver til dramatik. Tværtimod væver Manda Stenström i en halv time i et forsøg på at uddybe synspunktet, men udvander det snarere.
Iscenesætter Line Paulsen forsøger ellers at hjælpe teksten på vej og Niels Erlings mundrette oversættelse fejler heller ikke noget. Men tekstmaterialet er simpelthen ikke i tilstrækkelig grad en teatertekst.
Sanne Dassevilles musik- og lyddesign har i sig selv kunstneriske kvaliteter, men symbiosen mellem forestillingens lydside og skuespillerens optræden fungerer ikke optimalt. Alt for ofte forstyrres vi af lydsiden, hvor den istedet skulle støtte skuespilleren, og her burde instruktøren have grebet ind.
Når forestillingen alligevel forbliver seværdig skyldes det den befriende uortodokse Marie-Lydie Nokouda. Få unge danske skuespillerinder har samme nærvær og umiddelbarhed på en scene, og man håber inderligt at fremsynede teaterchefer også på de store teatre tør give hende de muligheder, hun fortjener.