Et af teaterårets utvetydige højdepunkter blev også i år Reumert-uddellingen, der samtidig markerede afslutningen på den omfattende CPH STAGE-festival.
Aftenens prisoverrækkelse var lagt i hænderne på en umage trio bestående af Rasmus Botoft, Bodil Jørgensen og Nikolaj Stokholm, og det betød en mere civiliceret ceremoni end sidste år, hvor ingen af vinderne måtte holde en tale, men stadig langt fra nogen konform prisoverrækkelse. Rent musikalsk blev vi bl,a, forkælet af en violinvirituos og hele syv klassiske pianister – i bevægelse.
Teaterstandarden i Odense har været høj i denne sæson,, og det gav sig udslag i flere Reumert-priser. Teater Momentums poetiske forestilling "Lige om lidt bliver alting meget sjovere" burde have haft særprisen, som tilfaldt den platte "Hår på den" (priskomiteens eneste alvorlige fadæse)., men "Lige om lidt bliver alting meget sjovere" fik i stedet prisen for bedste dance/performance.
Vampyrdramaet "Lad den rette komme ind" fra Odense Teater blev sidst på aftenen kåret som Årets Forestilling, og en anden glimrende forestillng fra Odense Teater, æresdrabskomedien "Hvem har æren?", høstede hæder i form af instruktørprisen til Rolf Heim. Han fik dog også prisen for Bådteatrets originale dukkeforestilling "Arne går under", der ligeledes blev belønnet for bedste scenedesign.
Peter Asmussen var sidste år en stærk kandidat til årets dramatiker for stykket "Det der er" på Husets Teater, men i år fik han så prisen for "Soli Deo Gloria" på Betty Nansen Teatret., men kunne ikke være til stede på grund af alvorlig sygdom. Dermed blev der ingen hæder til Abelone Koppel, der ellers havde hittet med hele to stykker i denne sæson, nemlig "Lebbe Love" på Teatret ved Sorte Hest og "Tørst" på Får302. Sidstnævnte indbragte endelig Benedikte Hansen en Reumert for årets kvindelige hovedroller efter flere forgæves nomineringer, og Benedikte Hansen kvitterede da også med en af aftenens mest bevægende taler.
I birollekategorien sørgede Mette Døssing for, at Århus også blev repræsenteret på teaterlandkortet i denne sammenhæng med rollen som tjenestepigen i "Frk. Julie" på Aarhus Teater. Flemming Enevold ("Vintersolhverv" på Det Kongelige Teater) var en overrasket og overraskende vinder af prisen for bedste mandlige birolle, når nu Benjamin Kitter havde ydet så mange gode præstationer i det seneste teaterår, senest i "Hvem har æren?". Det Kongelige Teater nappede også prisen for bedste mandlige hovedrolle, der for andet år i træk tilfaldt Olaf Johannesen. Denne gang for "Puntila" iscenesat af Reumert-nominerede Staffan Valdemar Holm, der selv var nomineret i instruktørkategorien for "Topmøde for de mest deprimerede" på Republique.
Man savnede kategorierne for dansere og sangere, ligesom en særlig musical-kategori synes at være på sin plads, hvis Reumert-uddellingen forsat skal afspejle teatrets udvikling, og hvis det betyder, at man så kun har een vært, so be it.
Atter engang blev det Det Ny Teater – denne gang for "The Sound of Music" – , der nappede prisen for bedste musikforestilling. Den vovede opera "Powder Her Face" på Operaens Takkelloft kan nu betegnes som årets opera, og Det Lille Teaters stilfærdigt poetiske "Citroner i vand" opnåede titlen "årets børneforestilling"-
Der vankede talentpriser til den debuterende musicalstjerne Nanna Rossen ("Hairspray") og scenografen Franciska Zahle ("Melodien, der blev væk") plus seks andre unge talenter, nemlig skuespilleren Marie Knudsen Fogh, balletdanseren Tobias Praetorius, instruktøren Liv Helm, skuespilleren Kristoffer Helmuth, skuespilleren Simon Sears og sangeren Morten Grove Frandsen.
Sidst men bestemt ikke mindst gik årets hæderspris til Cirkusrevyens ukronede dronning Lisbet Dahl. Det langvarige stående bifald vidnede om, at juryen her havde truffet det helt rigtige valg.