★★★★★☆
Teaterkoncert-konceptet blev opfundet af Nikolaj Cederholm (efter eget udsagn i al fald) i forbindelse med den oprindelige Gasolin-forestilling for godt 20 år siden. Men hvor han kunstnerisk synes fanget i sin egen form jvnf. den overfladiske og opreklamerede "Come Together" i Tivolis koncertsal, så går man på Teatret ved Sorte Hest en anden og mere frugtbar vej.
På en lille time transporteres vi ikke blot tilbage til men snarere ind i en anden tid. Scenen har man svøbt i et rødt stof, der ligesom navnet "den vilde rose" indikerer lidenskab og kærlighed. Store følelser, fordi hos The Savage Rose er der noget på spil.
De fire unge aktører på scenen formidler i en times tid ikke kun kendte men også mindre kendte sange, der tekstmæssigt ikke holder sig til de traditionelle hitfraser, men som derimod gennemstrømmes af sjælens renhed understøttet af forunderlig hypnotisk musik.
Kostumerne synes på een gang at være inspireret af tiden fra ungdomsoprørets gennembrud og frem, men virker samtidig uhyre nutidige, og er derfor på bølgelængde med sangene og opsætningen iøvrigt.
På Teatret ved Sorte Hest spiller og synger de fire medvirkende på livet løs, men frem for alt synes de at sanse sig igennem musikken. Alle med stærke klare stemmer og en ufiltreret sangstil, som knytter de smukkeste bånd til den Annisette Koppel, der til stadighed udgør det bankende hjerte i The Savage Rose.
På scenen møder vi Silke Biranell, der også har iscenesat med både ømhed og respekt for materialet samt Laurits Emanuel, manden bag de fine musik- og korarrangementer. Sammen med Sara Ullner og Kim Steen – begge glimrende – danner de et velskabt firkløver, der med engagement og kunnen gør denne gyldne time til årets mest tilfredsstillende teaterkoncert.