★★☆☆☆☆
Teater V og Livingstones Kabinet har sammen produceret en forestilling om menneskets indre hund. Tre kropskunstnere – Taneli Törma, Antoinette Helbing, og Jan Vesala giver hundene scenisk liv, og søstrene Nicole og Pauline Hogstrand assisterer pianisten Pete Livingtone på strygere.
Resulatet er blevet en odiøs og underlig uklar forestilling, hvor mennesker agerer en form for hunde, tilsyneladende i søgen efter en anden måde at leve på, hvor vi i højere grad skal udnytte alle vore sanser.
Nina Kareis har iscenesat med en slags konsekvens i det æstetiske udtryk, og hundene er spærret inde. Men nogen mening med deres bevægelser har man svært ved at fange, her skal man måske været hundeejer?
Størst indtryk gør Pete Livingtone – ikke så meget rent musikalsk denne gang, men snarere hans smukke stemme, hans evne til at gø på forskellige sprog og til i den grad at lyde som en hund.
Man skal være meget hundeglad for at få fuld udbytte af FETCH!, men den defuse dramaturgi gør altså, at man meget hurtigt keder sig – selvom forestillingen kun vare en lille time.
FETCH! fremstår mere som en kuriøsitet end kunst på Teater V. Ikke en egentlig fiasko, men i al fald en skuffelse.