En lille balletpige falder i klørerne på seks kidnappere, og deres bagmand håber derved at kunne afpresse hendes rige far for et millionbeløb. Men kidnapperne myrdes i stedet en efter en i stil med Agatha Christie-romanen “And then there were none”, og den lille balletpige viser sig også at have flere facetter, end man først troede.
Matt Bettinelle-Ulpin og Tyler Gillett har i forvejen flere Scream-film på samvittigheden, og formår denne gang både at vandrøgte en klassisk Agatha Christie-historie og at misbruge verdens smukkeste balletmusik.
Alisha Weir, der gjorde et vis indtryk i “Matilda: The Musical” og som vi også snart skal se i Olivia Colman-filmen “Wicked Little Letters”, spiller titelrollen i ABIGAIL. Man bliver derfor stærkt bekymret for denne lille teenagepiges fremtid, for hendes forældres dømmekraft med hensyn til filmprojekter forekommer tvivlsom,, og at lade sin lille teenagedatter spiller en rolle som ABIGAIL grænser ligefrem til det psykopatiske, og lugter tilmed af pengegriskhed.
Man er heller ikke noget sundt menneske, hvis man løser billet til en helt igennem frastødende film som denne.
Dan Stevens, der allerede har fornedret sig i denne sæson med en håbløs indsats i den seneste engelsksprogede Godzilla-film, må også være kandidat til diverse Worst Actor-priser for en gennemført rædsom præstation i denne film. Trist er det også, at en sædvanligvis god skuespiller som Giancarlo Esposito misbruges i denne film.
ABIGAIL skulle bare have passet sin ballet, så havde alt været godt, og vi var sluppet for en af sæsonens fusere.