★★★☆☆☆
René Frelle Petersen debuterer som instruktør med det noget ujævne drama HUNDELIV. En rigeligt mopset Julie Brochorst Andersen spiller Sofia, en moderne Askepot, der må gå så grueligt meget grumt igennem på grund af sin dominerende og lettere sadistiske stedfar (en lidt for veg Henning Valin Jakobsen). ‘
Camilla Bendixs udbrændte mor magter ikke at gøre modstand, og i stedet får hun stødte fra halvsøsteren, som hun en dag vælger at flygte sammen med. Sammen opsøger de Sofias biologiske far, men han har sørme også sine dæmoner at slås med.
Filmens største problem er de een- og todimentionelle karakterer, der gør dramaet alt for sort-hvidt – de gode mod de onde. Simone Lykke er dog ikke ueffen som halvsøsteren og Camilla Bendixs blik rummer den tomhed, som kun kommer af et helt liv i smerte. Stakkels Allan Hyde synes igen fanget i en fersk helterolle.
På plussiden hører også en udmærket underlægningsmusik, som Benjamin de Murashkin er ansvarlig for, men ellers løfter HUNDELIV sig sjældent over det jævne.