FORELSKET I NEW YORK

★★★

Bag titlen FORELSKET I NEW YORK ("Begin Again") gemmer der sig en historie, der ved første øjekast ligner endnu en genindspilning af "En stjerne fødes".
Men som Keira Knightley karakter meget rigtigt slår fast, så er hun ingen Judy Garland og Mark Ruffalo når da heller ikke de højder, som James Mason nåede
i George Cukors definitive udgave af den historie. FORELSKET I NEW YORK virker simpelthen for banal – såvel på manuskriptplan som musikalsk.
John Carney har både skrevet og instrueret filmen, og resultatet er bare ikke godt nok, hvor elskelig genren end er.

Keira Knightleys sang går kun lige akkurat an, men man skal virkelig være meget fuld for at tro, at hun har en lysende fremtid foran sig som sangerinde og sangskriver foran sig. Endnu mere utrolig forekommer det, at hun skulle have tillid til, at den forsumpede pladeproducent, som Ruffalo ligger krop til, skulle kunne foretage sig noget som helst fornuftigt. Hailee Steinfeld, som efterhånden har trukket sit læs mht roller som døtre af problematiske filmfædre, lufter atter et naturligt robust talent, der fortjener at blive udfordret mere end her.
I en birolle som Knightley sangstjerne-kæreste virker Adam Levine fra gruppen "Maroon 5" godt placeret, og så kan han synge, så man tror på det.
Endelig bekræfter James Corden sin sympatiske udtråling fra Paul Potts-filmen "One Chance".

Men selv med formildende omstændigheder in mente, når FORELSKET I NEW YORK ikke helt i mål, og dens forsøg på at give pladebranchen en opsang falder lidt til jorden, selvom forsøget givet udspringer af et oprigtigt ønske om forandring.

Bag titlen FORELSKET I NEW YORK ("Begin Again") gemmer der sig en historie, der ved første øjekast ligner endnu en genindspilning af "En stjerne fødes".
Men som Keira Knightley karakter meget rigtigt slår fast, så er hun ingen Judy Garland og Mark Ruffalo når da heller ikke de højder, som James Mason nåede
i George Cukors definitive udgave af den historie. FORELSKET I NEW YORK virker simpelthen for banal – såvel på manuskriptplan som musikalsk.
John Carney har både skrevet og instrueret filmen, og resultatet er bare ikke godt nok, hvor elskelig genren end er.

Keira Knightleys sang går kun lige akkurat an, men man skal virkelig være meget fuld for at tro, at hun har en lysende fremtid foran sig som sangerinde og sangskriver foran sig. Endnu mere utrolig forekommer det, at hun skulle have tillid til, at den forsumpede pladeproducent, som Ruffalo ligger krop til, skulle kunne foretage sig noget som helst fornuftigt. Hailee Steinfeld, som efterhånden har trukket sit læs mht roller som døtre af problematiske filmfædre, lufter atter et naturligt robust talent, der fortjener at blive udfordret mere end her.

I en birolle som Knightley sangstjerne-kæreste virker Adam Levine fra gruppen "Maroon 5" godt placeret, og så kan han synge, så man tror på det. Endelig bekræfter James Corden sin sympatiske udtråling fra Paul Potts-filmen "One Chance".

Men selv med formildende omstændigheder in mente, når FORELSKET I NEW YORK ikke helt i mål, og dens forsøg på at give pladebranchen en opsang falder lidt til jorden, selvom forsøget givet udspringer af et oprigtigt ønske om forandring.