Også i år finder man sæsonens hidtil bedste revymenu på Ganløse Kro. Det ville have glædet Kenneth, den ene af kroens to populære krofædre, der desværre forlod denne verden i september sidste år. Men hans livsledsager og partner Jan kæmpede videre for, at Ganløse Revyen 2024 kunne blive en realitet, og det er den heldigvis blevet.
Kenneth, der også var en anerkendt mand udenfor Ganløses bygrænse, blev også mindet på smuk og enkel vis fra scenen til premieren, og man mærkede ligeledes en særlig nænsom stemning i krostuen, hvor de dygtige tjenere sørgede for, at ingen gik sultne eller tørstige hjem helt i Kenneths ånd.
GANLØSE REVYEN 2024 løb ind i problemer i prøveforløbet, hvilket betød, at Martine Levinsen nogle få uger før premieren måtte erstattes af Mille Berg fra Amager Revyen. Mille Berg klarer dubleringen med bravur. Hun har også fået et nummer med fra Amager Revyen, nemlig hendes egen “Sprogøre”, hvor det vrimler med skægge sprogforbistringer som f.eks. “Tro kan flytte dværge”.
Den kyndige iscenesætter Michel Castenholt har på forunderligvis formået at samle holdet på rekordtid, så alle fire medvirkende tilsammen udgør en organisk helhed. Også rent musikalsk – med Josef Aarskov som komponist og kapelmester, og Stuart Goodstein som musiker – er GANLØSE REVYEN 2024 en fornøjelse.
I en velfungerende scenografi af Martin Knudsen og Michel Castenholt glæder man sig over Le Münster-Swendsen, hvad enten hun agerer fumlende internetbruger eller temperamentsfuld yogalærer.
Le Münster-Swendsen og Mille Berg leverer også et veloplagt nummer fra årets Sommer Revy Show i Sønderborg om et par rivaliserende søstre, der forsøger at skabe et pladehit. Le Münster-Swendsen og Mille Berg optræder også som frontfigurer i et glimrende potpourri af Jomfru Ane Band-sange som sangerinde-søstrene Sanne og Rebecca Brüel.
Michael Hasselflugs smittende lune er en gevinst for revyen i Ganløse. Både i Martin Ahlehus’ “Der bor en bager”, hvor hans bagermester har svært ved at leve op til de mange nye krav til bagerbrød, og som en underkuet mand, der får en sød hævn over sin dominerende hustru i “Det empatiske menneske” af Robin Haslund Buch. Michael Hasselflug står også i spidsen for det uhyre lokale kor, der synger en herlig grotesk hyldest til Ganløse.
Daniel Lassen tilfører revyen ungdommelig charme og sødme. Han formår at more som håbløs jysk protestsanger med et repertoire af tvivlsomt kvalitet i baggagen. Han har selv skrevet “Den jyske protest” i samarbejde med Lukas Birch, og begge de unge herrer har forfattet flere muntre tekster til revyen.
Daniel Lassen viser en hel anden side af talentet som Liberal Alliances TikTok-formand Alex Vanopslagh i “Et opslagh”, der har dynamisk tekst og musik af Lonnie Kjer. Helt rørende fremstår Daniel Lassen i Pippi Oharas “Kærestesorg”, der også indeholder en overraskende pointe.
GANLØSE REVYEN 2024 indeholder også en lille håndfuld skrøbelige tekster, men højt humør fra det spilleglade hold overvinder forhindringerne, og efter en lidt skuffende revy sidste år, synes der atter at være dømt succes på den hyggelige kro med den gode mad.
(Michael Søby)