★★★☆☆☆
Man undrer sig godt nok over, at denne noget fortænkte historie har fundet vej til det store lærred med så glittrende et stjernehold som tilfældet er. Men instruktøren David Frankel har tidligere haft held med at lave et par ganske intelligente Meryl Streep-film, så man har nok haft tillid til, at han atter kunne få sit materiale til at lyse.
Udover en glat overflade skal man dog ikke forvente noget af dette forvrøvlede drama om en reklamemand (Will Smith), der går ned med flaget efter datterens død. Vi går modvilligt med på ideen om, at den fortabte far begynder at skrive breve til kærligheden, tiden og døden…
Men når hans bekymrede kolleger så hyrer tre skuespilllere (til den nette sum af 20.000 dollars! PR. STYK!!!!) til at spille kærligheden, tiden og døden, så står man helt af. Og det kan end ikke skamløs sentimentalitet og den særdeles attraktive rolleliste lave om på.
Will Smith udfylder ellers den centrale rolle upåklageligt, og får mere end solid støtte fra Naomie Harris, som vi snart skal nyde i Oscar-farvoritten "Moonlight". Kate Winslet vil altid være en genvinst for enhver film, men det er nok især Helen Mirren, der med vanlig stil forgylder sin rolle. Derimod forekommer Edward Norton ganske uoverbevisende, når han skal virke mest oprigtig som en af de opofrende kolleger.
SKØNHEDEN I SIG SELV vil gerne være en moderne "Himlen må vente", men selv luftige fantasifilm med pseudopsykologiske undertoner kræver et minimum af troværdighed, og det ejer denne film ikke. Så skal man absolut se den, må man ironisk nok nøjes med at nyde SKØNHEDEN I SIG SELV.