Selvom det efterhånden er 7 år siden, at Silas Holst dansede og spillede Tony Manero i SATURDAY NIGHT FEVER – THE MUSICAL på Scandic Falkoner, kan han stadig kunsten at overbevise på et dansegulv.
Silas Holst spillede ikke blot hovedrollen på premiereaftenen, men havde også stået for den opfindsom koreografi, og det var som om, at de øvrige dansere tog sig ekstra sammen, når Silas Holst var på scenen.
Sæsonen 2024/2025 bliver efter sigende Silas Holsts sidste som professionel danser, men han kunne næppe ønske sig en flottere start på sin afslutningssæson end med SATURDAY NIGHT FEVER – THE MUSICAL.
Hele Danmarks Musicalteater (et landsdækkende produktionssamarbejde mellem teaterselskabet One and Only Musicals, Holstebro Teater og Vejle Musikteater) står bag denne nyopsæting, hvor Silas Holst og Alban Lendorf på skift spiller hovedrollen som Tony Manero.
Pelle Nordhøj Kanns har iscenesat det velsyngende ensemble og de dygtige dansere, og Bee Gees’ sange fra Travolta-filmens populære soundtrack anno 1977 holder også i en ny musicalversion. Line Krogholm og Ilang Lumholt forvalter kyndigt de fleste af sangene – godt hjulpet af et vital orkester.
En rigelig fersk Josefine Tvermoes spiller pigen Stephanie, der også er en træls rolle, mens Christine Astrid Nielsen stadig er god i rollen som den mere vulgære og underholdende Annette. Man glæder sig også over Jeanne Boel i rollen som Tonys mor og Nastja Arcel som den farverige Monty.
Som den sårbare Bobby C. beviser Søren Torpegaard Lund (Tony i West Side Story” i Operaen & Daniel i “Matador” på Scandic Falkoner), at han ikke blot kan synge, men også spille, så vi bliver rørt. Spørgsmålet er, om ikke hans præstation som Bobby C er hans mest helstøbte sceneindsats til dato?
Gemmer der sig mon også en kommende Tony i ensemblet? Stanley Bakar? Cristopher Schølhammer Rørmose? Eller Nicklas Troensegaard? Sikkert er det i al fald, at SATURDAY NIGHT FEVER – THE MUSICAL stadig er en forestilling, der emmer af talent i alle aldre.
(Michael Søby)