THE FALLING MAN

★★★☆☆☆

Københavns Musikteater danner atter rammen om et spændende eksperiment, nemlig THE FALLING MAN produceret af det nystiftede Johns Teater.

Stephan Grabowski har skrevet nogle sært dragende melodier, som en fin lille trio giver fylde og varme, og som genremæssigt svinger fra jazz til rock. Men flere af de politisk ladede tekster om den evindelige krise ligger ikke godt i munden på solisterne.

Karin Norrinder har en djævelsk dejlig røst, men overspiller fælt med opspilede øjne, hvilket dog har en vis underholdningsværdi. Omvendt står Hadi Ka-koush muligvis i skyggen af hende rent sangligt, men han har derimod en klædelig naturlighed i sit spil.

Mest tankevækkende, når han kræver forandring og råber “Gør noget!” – uden selv at foretage sig noget. Der er også bid i teksten i scenen, hvor en hustru bebrejder sin mand, at han har mistet sit job, fordi hun jo har investeret følelser i ham i forventning om et vis afkast.

Mindre vellykket fremstår de mere demagoiske passager i Joan Rang Christensens tekst, hvori man forsøger at lade små monologer smelte sammen med musik og sang. Instruktøren Erik Pold får aldrig den del af forestillingen til at gå op, men han gør bestemt ret i at forsøge.