MISS OSAKA

★★★☆☆☆

Daniel Dencik uegale men ikke uinteressante karriere som filminstruktør bringer ham nu i spidsen for spillefilmen MISS OSAKA, den første dansk-norsk-japanske co-produktion nogensinde.

Et scenografisk besnærende identitetsdrama tilsat lidt lebbelir, men fremfor alt et portræt af Ines, et ung kvinde med store selvværdsproblemer.

Ines lever i forhold med den fortravlede forretningsmand Lucas (en velplaceret Mikkel Boe Følsgaard), men indleder alligevel en slags forhold til den flotte og selvsikre Maria (dragende fremstillet af Nagisa Morimoto).

Da hun på mystisk vis forsvinder, ser Ines det som chancen for at bryde ud af forholdet til Lucas, og hun stjæler derfor Marias identitet, og overtager hendes rolle som glædespige på en natklub i Japan.

Victoria Carmen Sonne spiller med overbevisning rollen som Ines, og kan ikke gøre for, at rollen i for høj grad ligner noget, hun har lavet før. Kaho Minami er slet ikke ueffen som Mamasan, og det japanske sexsymbol Mirai Moriyama spiller af Marias mest dedikerede kunder.

Med en spilletid på halvanden time når MISS OSAKA ikke at kede, og den lidt for reklamelækre fotografering skal nok tiltale husarerne. Men MISS OSAKA er samtidig ikke lang nok til at overbevise os om, at Daniel Dencik er en instruktør, som vi også skal forvente os noget af i fremtiden?