-
Forside

logo logo logo

 

 

HUSTLERS

★★★★★★



HUSTLERS vil muligvis henrykke det publikum, der fik kvalme af "Magic Mike", men det omvendte er heller ikke urealistisk.
Lorene Scafaria har nemlig iscenesat en relativ rå, temmelig vulgær men også ganske ligefrem skildring af en gruppe strippere, der finder deres egen vej til toppen. De bedøver simpelthen diverse rige mænd og trække store beløb på deres kontokort. Mændene kan intet huske bagefter, men er oftest for pinligt berørte til at de får videre med sagen.

Constance Wu, der hittede stort set alle andre steder på kloden end i Danmark med "Crazy Rich Asian", har hovedrollen som pigen Destiny, der lever af finansmændene almisser, og som derfor også rammes af finanskrisen. Wu, der blev Golden Globe-nomineret for komedien "Craszy Rich Asians", skal dog ikke vente nogen Oscar for sit spil denne gang. Men hun forsøger tilsyneladende helhjertet at tegne et portræt af en pige, der ingen uddannelse har og som derfor er nødsaget til at finde andre måder at forsørge sin lille pige på.

Jennifer Lopez er glimrende som hendes lærermester, den mere kyniske men også erfarne Ramona. Selvom filmen lader hånt om god smag, så giver Jennifer Lopez den alligevel en vis klasse for sin portræt af den kontante og rapkæftede Ramona.

Vi får et par overraskende gensyn med Oscar-belønnede Mercedes Ruehl (The FIsher King) som stripperpigernes mamma og Julie Stiles gør en slags beskedent comeback i rollen som journalist. Sangeren Usher dukker op - atter engang i rollen som sig selv.

Sidst men ikke mindst dukker det tidligere ungdomsidol Frank Whaley op i et par scener. Han medvirkede i film som "Pulp Fiction", "The Doors" og "JFK", men var i virkeligheden allerbedst som en ung Jack Nicholson i Hector Babencos alkoholistdrama "Jernurt" med bl.a. Meryl Streep.

HUSTLERS vil gerne være et forsvar for disse kvinder, fordi mændene de snød var meget værre, men også det er en sandhed med modifikationer. Og da hammeren falder til slut, står vi tilbage med portrættet af et amoralsk land, hvor alle midler gælder, men hvor sjælen ikke desto mindre tager skade.