PARIS MÅ VENTE

★★☆☆☆☆

Eleanor Coppola har været gift med sin Francis i en menneskealder, men denne gang er det hende, der sidder i instruktørsstolen. Hun har allieret sig med Diane Lane, der fik mange teenagehjerter til at banke via Francis Ford Coppola-film som "Cotton Club" og "The Outsideren".

Nogen stor skuespillerinde har hun aldrig været, men hun fik et seriøst gennembrud som skuespiller i en TV-version af "Omstigning til paradis" overfor Jessica Lange, og opnåede da også en (ufortjent) Oscar-nominering for B-filmen "Unfaithful".

Hun pynter dog på den kærlige men også håbløs gammeldags hyldest til fransk (mad)kultur. Filmen synes financieret af det franske turistbureau, men åbner sig heldigvis op hen af vejen og ender som en filmisk pegefinger, der kan lære os, hvor meget vi kan lære af franske mænd og kvinder.

Alec Baldwin er ingen appetitlig repræsentant for de amerikanske mænd, og Arnaud Viard knap så charmerende, som han skal være.

Men Diane Lane og co. har tydeligvis hygget sig på turen fra Cannes til Paris, og det ville man sikkert også have gjort i andet selskab. Det er fristende at kalde filmen for en fransk bagatel, men følelsen af at bide i en tør croissant dækker altså bedre.