MIT HJEM I HAMPSTEAD

★★★☆☆☆

Engang arbejdede Diane Keaton med nogle af USAs største filmskabere – blandt dem Woody Allen, Francis Ford Coppola og Warren Beatty. Nu forekommer listen mindre prangende for slet ikke at tale om materialet, og i de seneste år må hendes talent finde sig i at blive misbrugt i sentimentale romantiske komedier om boligproblemer. Joel Hopkins hører heldigvis ikke til de værste instruktører og fik en velspillet kærlighedskomedie ud af "Sidste chance, Harvey" med Emma Thompson og Dustin Hoffman.

Vel er der kønt i Hamstead, men de næsten nuttede omgivelser synes at have forplantet sig til den seneste films æstetik. Vi får underlægningsmusik nok til et helt liv, og selv når Diane Keatons karakter har brugt en lang dag på at ordne have og restaurere en gammel rønne, sidder håret perfekt i lighed med de nystrøjede skjorter renset for nullermænd og haveaffald.

Brendan Gleeson virker mere almindelig på trods af den temmelig uortodokse livsførelse. som hans karakter praktiserer. Sjovest er dog en ukelele-spillende advokat, der skamløst kurtiserer Diane Keatons semineurotiske enke i håb om andet end regnskaber.

MIT HJEM I HAMSTEAD vil især appellerer til pensionister på en våd søndag eftermiddag, men hvor ville det være rart med film, der ikke talte ned til denne aldersgruppe, men formåede at underholde på et mere åndfuldt niveau.